Kontakt oss
Postadresse
Skien kommune
Postboks 158
3701 Skien
E-post: post@skien.kommune.no
Sentralbordet
Tlf: 35 58 10 00
Åpningstid: Mandag - fredag kl 08.00 - 16.00
Skien servicesenter og turistkontor
tlf. 35 58 10 00
Faks: 35 58 10 14
E-post: servicesenteret@skien.kommune.no
Besøksadresse: Henrik Ibsensgate 2 (Kaffehuset), 3724 Skien
Åpningstid fra 09/11-20 og inntil videre: Mandag - fredag kl. 09.00 - 15.00
Filemail
Skien kommune har ikke mulighet til å motta filer over 25 MB, eller zip-filer på epost. Skal det sendes vedlegg/filer på over 25 MB, eller zip-filer, må dette sendes med kommunens filemail. Kommunens filemail finner du her.
eDialog - sikker innsending til kommunen
Du kan sende oss informasjon og vedlegg som inneholder sensitive opplysninger via tjenesten eDialog som er sikrere enn e-post og derfor et tryggere alternativ. For å bruke tjenesten, må du logge på ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID eller lignende).
Sikker innsending til kommunen - logg deg på
Les mer om eDialog
Fordelene med eDialog:
• Du sender informasjon gjennom en sikker kanal
• Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender
• Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak- og arkivsystem
Når kan du bruke eDialog?
Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokumenter til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet. E-post kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak- og arkivsystem.
Du skal ikke bruke eDialog hvis Skien kommune har elektroniske skjema til formålet. Eksempler på slike skjemaer er søknad om plass på barnehage, SFO og kulturskole og søknad på ledige stillinger. Se oversikt med Skien kommunes elektroniske skjemaer
Du kan i ettertid se informasjonen du har sendt oss ved å logge deg inn på Min side.
Slik fyller du ut skjemaet
Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
Obligatoriske felt er merket med rød stjerne.
Legg inn en tittel som beskriver teksten eller vedleggene du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
Kommentar: Her kan du fylle inn hva henvendelsen gjelder, eller du kan gi en utfyllende beskrivelse av det du sender oss.
Husk å laste opp relevante vedlegg
Klikk på «Send forsendelse» – forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak- og arkivsystem.
Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Administrasjonen
Administrasjonen kan nås direkte eller via sentralbordet på tlf: 35 58 10 00.
Åpningstid:
Fra 16.09. - 30.04. kl. 08.00 - 15.45
Fra 01.05. - 15.09 kl. 08.00 - 15.00
Vei og driftsforstyrrelser
Varsel om feil og mangler som gjelder vann, avløp, vei, park eller idrett, kan du melde inn via vår webløsning:
Melding om hull i veg og andre driftsforstyrrelser utenom åpningstid kan også meldes inn via tlf: 35 58 10 00
Fakturaadresse
Alle inngående fakturaer til Skien kommune skal sendes på EHF til organisasjonsnummer 938759839, med fakturaadresse:
Skien kommune
Navn på virksomhet eller enhet + bestillernummer
Fakturamottak, P.B. 37, Sentrum
3701 Skien
E-post: regnskap@skien.kommune.no
Skien kommunes hovedbankkonto: 2680.07.01049
Ansvarlig redaktør: Anne Spånem
Webredaktør: Anne Spånem
Vakttelefoner
Nødnummer
Brann og større ulykker: 110
Politi: 112/02800
Ambulanse: 113
Legevakt, overgrepsmottak og kriseteam
Telefon: 116 117 (døgnbemannet)
Besøksadresse: Ulefossvegen 55, 3730 Skien
Åpent alle hverdager klokken 1600 - 0800. Åpnet hele døgnet i helger og høytider.
Barnevern
Tlf.: 35 58 10 00
Barnevernsvakta
Tlf.: 900 53 304
Helsestasjon for ungdom
Tlf.: 35 58 15 02
Veg, vann og avløp
Tlf.: 35 58 10 00
Krav til fakturaer
- Navn og adresse til leverandør
- Organisasjonsnummer
- Fakturanummer, fakturadato, forfallsdato, fakturabeløp og spesifisert mva
- Bestillernummer skal påføres. Settes i feltet: ”Deres ref” eller lignende
- Navn og adresse til kjøper/bestiller og stedet der varen/tjenesten er levert/ytet
- Klar beskrivelse av varen/tjenesten og kvantum/omfang
- Send faktura straks den er utstedt, slik at vi kan oppnå remittering til rett tid
- Faktura må inneholde tilstrekkelig dokumentasjon (underbilag)
- Alle fakturaer skal være stillet til Skien Kommune. I tillegg kan avd/etat evt. påføres.
- Betalingsbetingelsene skal være ihht innkjøpsavtale. Dersom ikke annet er avtalt gjelder fri leveringsmåned + 30 dager
Ufullstendig faktura kan føre til forsinkelser i betalingen. Vi vil ikke godta morarenter som følge av forsinket betaling dersom forsinkelsen skyldes mangler vedr. faktura.
Fakturaer som ikke tilfredsstiller våre krav, returneres umiddelbart til avsender.
For spørsmål, eller mer informasjon, ta kontakt med leder for regnskapsseksjonen Sondre Thorsnes på telefon: 35 58 10 78 eller e-post: sondre.thorsnes@skien.kommune.no
Organisasjonsnummer
Kommunens organisasjonsnummer: 938 759 839
Regnskap og innfordring
Kommunal innfordring har ekspedisjon i Kongensgate 9 Landmannsgården, inngang fra Skistredet. Ekspedisjonen er kun åpen etter avtale.
Telefon: 35 58 10 50, e-post: innfordring@skien.kommune.no
Informasjon om KID og kontonummer finner du her
Sist endret: 27.01.2023 14:47